reklama

O prepadnutom hlase

Predvolebná kampaň sa začala. Teda skôr jej oficiálna časť. Zatiaľ sa rozpadá jedna strana, ktorá to mala so vstupom do parlamentu tak či tak nahnuté, Slovensko je oblepené tisíckami bilboardov, „analytici“ podsúvajú ľuďom argumenty, že prečo ich vlastne voľby nezaujímajú (a tak napomáhajú istým stranám k väčšiemu úspechu), slovenské média (hlavne televízie) porušujú volebný zákon dokonca s „požehnaním“ Rady pre vysielanie a retransmisiu, nuž a už zmienený „analytici“ a ďalší –lógovia zároveň bedákajú nad bezobsažnosťou kampane, pretože sa im nechce už roky vymyslieť nič zaujímavejšie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Ja taktiež ako kandidát samozrejme kortešujem. Medzi kamarátmi, známymi, susedmi, menej známymi, tak trochu aj tu na blogu, sem tam v médiách, ale hlavne po slovenských mestách a dedinách. Osobný styk s voličom považujem ako každý politik (a zrejme aj politička) za najskvostnejší. Buď zaujmete a presvedčíte, alebo bol uplynuvší čas odkrojený z časokoláča zostávajúceho do volieb využitý vzhľadom na volebný výsledok nie príliš efektívne. Som celkom potešený, že sa mi darí. Vetu „budem Ťa voliť“ počujem častejšie, ako som bol býval skromne predpokladal. Asi som nielen ako komunálny poslanec urobil kus dobrej robotyTeší ma, keď nám ľudia vravia, že máme zaujímavú kandidátku, že sa im veľmi páči náš volebný program, že už majú dosť funďáckeho talibanizmu kádehákov a kšeftárstva dzurindovcov a preto budú voliť MISIU 21 – Novú kresťanskú demokraciu. Rovnako ma teší, že sú pre niekoho stále dôležité hodnoty ako čestnosť, solidarita, či odvaha.Na druhej strane ma ale prekvapuje, že dokonca aj od ľudí, ktorých považujem za viac než rozumných, z času na čas dostávam odpoveď typu: „Aj by som Vás volil, ale nechcem, aby môj hlas prepadol.“ Akoby nebolo dôležitejšie, čo chcem, ale čo nechcem! Akoby bolo v pohode ísť voliť niekoho, len preto, že hoci s jeho názormi až tak nesúhlasím, že s jeho doterajším pôsobením mám značný problém, ale zrejme (podľa prieskumov, ktoré sú aj tak vždy úplne iné ako výsledky volieb) sa do parlamentu dostane, tak mu dám hlas. A to dokonca radšej ako niekomu, kto mi je povedzme sympatický napr. svojim programom, urobil veľa dobrého, nikdy nebol zapletený do žiadneho korupčného škandálu a navyše má skúseností s praktickou politikou na rozdávanie. Ak chcem niekoho podporiť, tak to predsa nie je len na teraz. Keď mu dám hlas, tak je to záväzok i povzbudenie do budúcnosti. Veď voľby sú hlavne o tom ako bude naša krajiny napredovať a aká politika bude ovplyvňovať našu budúcnosť. Síce sa nie všetky spoločenské problémy Slovenska dajú vyriešiť politickými opatreniami. Nemožno ich však riešiť bez politických opatrení.Dnes už dokonca nemusíme ísť voliť proti niekomu, nemusíme voliť menšie zlo. Slovensko je slobodná krajina, nehrozí nám návrat k autokratickej „riadenej demokracii“ Vladimíra Mečiara, ani návrat do dôb ešte tragickejšej komunistickej diktatúry. Môžeme voliť naozaj slobodne. Zamyslenia hodné je teda to, čo vlastne navrhujú jednotlivé i menej známe politické strany. Najmä to, ako by podľa týchto návrhov mal fungovať náš každodenný život. A rozhodovať sa podľa toho.Je dobré, zodpovedné a podľa mňa aj dôležité ísť voliť. Je ešte lepšie sa pred vhodením lístka do volebnej urny aspoň zľahka zadumať. Voľby sú predsa len ako olympiáda iba raz za štyri roky.

Michal Ambrovič

Michal Ambrovič

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tento blog je dlhodobo neaktualizovaný a čiastočne i neaktuálny... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu