reklama

Amfík? Predať, zbúrať a zakopať?

Aj keď mám sto chutí napísať niečo na tému zubár, či revízor, ktorý ma chytil cestou k zubárovi (lebo mi už tri dni neplatí električenka), budem sa venovať nášmu milému bratislavskému amfiteátru. Jeho história je pomerne bohatá. Za socíku bol amfiteáter na Búdkovej miestom kultúrneho vyžitia pracujúcej triedy. Ja som mal to šťastie vyrastať kúsok od tejto megastavby. Mama mi rozprávala, že kedysi sa chodili na miesto, kde amfík stojí, spolu s mojím starším bratom sánkovať. Otec mi naopak vravel, že tam bolo Mexiko. Mexiko bola samozrejme krčmička. Nepamätám si ju, ale už len podľa názvu tam muselo byť veselo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Ako puberťáci sme chodili do amfíku na letné kino. Mali sme rôzne finty ako sa dostať do hladiska zadara, ale keď začali zriadenci vypletať diery v plote ostnatým drôtom a diery pod plotom mazať vazelínou, tak sme sa uspokojili aj pozeraním filmov z neďalekej strechy. Neskôr, keď sme už mali trochu viac peňazí a možno aj rozumu, tak sme si kupovali lístky a vybavení lahváčom sme sledovali romantické zápletky, hororové vraždy a tlieskali sme Bruce Leemu keď niekoho rázne zbil.

Na amfíku sa aj koncertovalo. Napríklad keď zavítali (ešte za komunistu) do Bratislavy Modern Talking, tak v okolí amfiteátra sa nedalo parkovať a to ani v uliciach, ktoré nikdy pred tým a ani po tom nezažili taký nátresk áut. Keď som sa učil na príjmačky na vyšku, tak som cez otvorené okno počúval Faith No More. Na amfíku hrali aj moje obľúbené kapely The Wailers, Oyster Band, The Stranglers a taktiež Visací Zámek. Pamätám si aj jeden z mnohých „posledných“ koncertov skupiny Lucie, „záverečný“ ročník letného festivalu HURYTAN či prvý a posledný ročník letného festivalu Sedmička, vystúpil tam napr. aj John Mayall and Bluesbreakers, takpovediac symbolicky zanôtili 6.6. aj Black Sabath. Amfík prežil tiež koncerty Tublatanky, či obrovské promo pri premiére Fontány pre Zuzanu dva.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Momentálne amfiteáter chátra. Využívajú sa v ňom niektoré kancelárie a veľké garáže. Krčma, ktorú s obľubou navštevovali papučkári z internátu Horský park, už je „mimo provoz“. Jej prevádzkovateľ sa naťahoval s mestom resp. mestskou časťou tak intenzívne, že na seba volali esbéesky asi ako Pavol Rusko na Mariána Kočnera. Krčma a jej zariadenie boli popri tom údajne zdemolované. Filmy sa premietali za posledné roky značne sporadicky a tiež len preto, lebo sa muselo. Nedostatok záujmu o ne bol do veľkej miery spôsobený tým, že im absolútne chýbala propagácia. No a samozrejme svoju rolu zohráva aj počasie. V lete je to ozaj veľká paráda sledovať dobrý film pod holým nebom. Ale drkotať sa od zimy a pri tom ešte aj zmoknúť je zas dosť katastrofálne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na mieste je otázka, čo s tým. Je jasné, že súčasnému stavu musí byť koniec. Buď sa nájde niekto, kto bude mať reálny záujem prevádzkovať v tejto komančovskej stavbe kultúru (to by však aj mesto a naša mestská časť museli chcieť), alebo mestské zastupiteľstvo zmení funkčné využitie tohto priestoru a pozemok aj s molochom predá potencionálnemu investorovi. Náklady na zbúranie celej stavby sa pohybujú niečo medzi 80 a 200 miliónmi korún.

Michal Ambrovič

Michal Ambrovič

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tento blog je dlhodobo neaktualizovaný a čiastočne i neaktuálny... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu